יום חמישי, 12 בפברואר 2015

נשים חרדיות בכנסת

אני פקסופוב, אני מפחד מפקסים. כלומר לא מפחד שהם יתחילו איתי ברחוב או שאני יהפוך לכזה, כמו הומופובים. אני מפחד מהרגע הזה שמישהו יגיד לי תשלח פקס. כי דבר ראשון איפה אני אמצא היום פקס? היחידים שיש להם היום פקס הם מערכות בירוקרטיות ומקומות שרוצים שתהיה להם את האפשרות להגיד: "הפקס שלך לא הגיע", ואולי אלו אותן מקומות.

דבר שני כל פקס הוא שונה, באחד קודם מחייגים ואז מניחים את הדף עם הפנים למעלה מחכים לצליל חיוג ואז לוחצים SEND  בשני קודם שמים את הדף פנים למטה ואז לוחצים SEND לא מחכים לצליל חיוג ואז מחייגים, השלישי, קודם לוחצים SEND ואז מחייגים את המספר שמים את הדף עם הראש לכיוונך ועם הפנים כלפי מעלה ומחכים לשמוע את הצליל הכי מעצבן בעולם.

מי המציא את הצליל הזה? הרי יכלו לבחור כל צליל שרוצים, יכלו לשים את המנגינה של לדוד משה הייתה חווה, אם הם היו רוצים, והם בחרו איאיאההההההיאיה!

פעם לא היו פקסים, היו צריכים להמציא אותם, וכשסופרי מדע בדיוני כתבו על האפשרות הזו אמרו להם זה לעולם לא יקרה.

גם לנשים החרדיות אומרים היום שזה לא יקרה, לא תהיה אישה חרדית בכנסת.

אז אומרים.

אני לא מעורב בפוליטיקה, אני גם לא מגדיר את עצמי פמיניסט כזה או אחר. אבל כבוד הדדי בין בני אדם אני חושב שזה המינימום, וכשאני ראיתי ב"עובדה" (קישור) את אחד מהעסקנים של אחת מהמפלגות החרדיות אומר לאישה שמדברת איתו על נציגות לנשים בכנסת "כנסו ללול" והוא וחברו צחקו, זה הרתיח את דמי.

אפשר לעשות דיון, אפשר לעשות דיון הלכתי, אבל אי אפשר לנהוג בחוסר כבוד.

הבה נתעכב על הביטוי "כנסו ללול"? ממתי נשים בלול? תינוקות נמצאים בלול, אך הן לא ביקשו נציגות לתינוקות בכנסת, זו תהיה נקודה מעניינת, אבל זה לא קשור כרגע.

האם אותו אחד לא יודע את זה שלא שמים נשים בלול? האם הוא שם את אשתו בלול? אולי יש פה משהו שדורש התערבות משטרתית? או שהוא ממש לא נמצא מספיק בבית או בקשר עם אשתו כדי לדעת מה נשים עושות? האם מדובר סתם באדם חסר ידע?

מעניין מה אשתו תגיד אם היא תדע שככה הוא מתייחס לנשים אחרות. זה מזכיר לי קמפיין שחיפשו אימהות כדי שהן תשמענה איך הבנים שלהם מטרידים מינית נשים ברחוב. (לסירטון) אולי צריך להראות לה את תגובתו של בעלה. נראה מה היא תגיד. וגם לנשותיהם של כל החברים שלו ששמעו אותו ולא מיחו בידו.

חז"ל כתבו כמה פעמים "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לתוך כבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים." במילים אחרות מי שמעדיף להלבין פני חברו ברבים הוא לא אדם.

לא הייתי בוחר במי שהוא לא בן אדם. יותר מזה, אני חושב שזה מחוץ לחוק.

אבל אני מאמין בהן, ובמטרה שלהן, כפי שאחת הנשים אמרה בסרט: עוד כמה זמן הנכדה שלי לא תאמין שפעם לא היו נשים חרדיות בכנסת. כי כשאני אומרת להן שפעם לנשים היה אסור להצביע בבחירות הן לא מאמינות לי.

היום זה נראה מאבק אבוד, טוב, פעם גם חשבו שלא יהיה פקסים.


והנה פרסומת שנזכרתי בה הרגע: (קישור)




 אילוסטרציה של לול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה :)
ויום מצויין