יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

עולם הפוך

בתעודה שלי תמיד היה רשום "ג'ים סיים לעבוד ראשון ואז הפריע לכל שאר התלמידים" (ג'ים קארי)


אבא שלי תמיד אומר לי לא לקרוא עלוני שבת בתפילה, אני לכן אני משתדל לעשות את זה בהפסקות שבין לבין. שבת שעברה קראתי כתבה שממש הפריעה לי להתרכז בהמשך השיחה שלי עם הקב"ה.

בשבת שעברה הרב בורנשטיין בעולם קטן כתב כתבה הפוסלת כל הורות שלא מותאמת לצורת החשיבה של הרב. אני לא נכנס לדיון הזה, רבים וטובים ממני הציצו ונפגעו, נפגעו מאוד. דנו בזה, התעצבנו, ניסו להסביר, עשו הכל. אני לא רוצה להיכנס לזה, יהיה יותר קל להסביר לי למה לא לקרוא עלון שבת בתפילה מאשר להסביר להומופוב למה זוגיות בין גברים זה לא הדבר הכי נורא בעולם, ושלא יקרה לו כלום אם זוג גברים ילך ברחוב כשהם מחזיקים ידיים.

הכי הפריע לי היה, שהוא קרא להומואים "הפוכים". הוא חזר על הביטוי פעמים, פעם אפילו בהקשר שהוא בא לשמוע את המצוקות של "הפוכים" דתיים. בא לברך ויצא מקלל.

הביטוי "הפוכים" הוא ביטוי פוגעני. ולכתוב את ביטוי זה שחור על גבי עיתון הינו דבר מרושע לעשות. איך הנך יכול להגיד שאתה אמפטי, ואז לפגוע באותו אדם אליו אתה אמפטי?
 "שמחה, אני מבין שקשה לך להיות חולה נפש"
"שמחה, אני מקווה שלהיות מפגר זה לא קשה מידי"
"שמחה, אני אמפטי למצב שאתה זבל של בן אדם"

האם הרב היה מעלה על דעתו לכתוב בעיתון שהוא נפגש עם "כושים דתיים"? עם "מרוקאי סכין"? עם "בועלי נידות"? והוא אמפתי להם, הם גם חשובים לו, למרות שאין להם מקום בארץ, והם הולכים לגיהינום.

כן הביטוי הוא פוגעני.

מעניין שכמה ימים לאחר מכן, נפגשתי עם הביטוי שוב.

ביום חמישי האחרון הצטרפתי ליום עיון של ארגון עצת נפש. שם המרצה שדיבר על כיצד "לרפות" (משחק מילים מכוון) הומואים, החליט לרשום באחת השקופיות "פעם הפוך תמיד הפוך" איתן נגש אליו לאחר השיחה ואמר לו שהביטוי הוא פוגעני, ולא יפה. המרצה אמר שתלמידים שמשתמשים במילה הומו כקללה ולכן הוא לא משתמש בה.

ואיתן ענה בחוכמה וביובש: אין פה תלמידים.

ובלי קשר בשקופיות אחרות הוא כן השתמש במילה הומואים או הומוסקסואלים.
מסתבר שבעלי אג'נדות לא מסוגלים לראות את הכאב של הצד השני.
הם חושבים שזה בסדר להכאיב, רק בכדי להעביר מסר.

שוחחתי פעם עם איתן אחר, והוא אמר לי שהוא לא משתמש בביטוי סטרייטים. כיוון שזה אומר על הטרוסקסואלים שהם הישר ואנחנו ההפוך.

עשיתי מחקר קטן, כלומר הסתכלתי בויקיפדיה, מסתבר שסטרייט היה ביטוי להומו שהפך להטרו, ומשם התרחב לכל אדם שנמשך בן או בת המין השני. ועוד מסתבר שישנם אנשים שמסרבים להשתמש בביטוי זה, מאותן הסיבות של איתן.

לאחר כל השבוע הזה, החלטתי גם אני להפסיק להשתמש בביטוי סטרייט. בלנ"ד.

אז לסיכום:
נא לא להשתמש ב:
עקום,
סוטה,
הפוך,
חוטא,
הולך לגייהנום,
שונא את הדת,
בעל נטיות הפוכות,
מת"מניק,
תועבה,
בהמה,
קוקסינל,
חולה נפש,
מגעיל,
וכו'.

אני הומוסקסואל,
אני נמשך לבני מיני.

אם יש לכם בעיה עם זה,
הבעיה היא אצלכם,
אל תפגעו באחרים רק כי לכם קשה.

תקבלו אותי, כמו שאני אקבל אתכם.
הטרו-סקסואלים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה :)
ויום מצויין