יום רביעי, 18 ביוני 2014

דיווח מהמצעד בתל אביב

אל תלך עם המצעד הוא לא ישתנה הרבה (מיטש הדבורג)



בוקר המצעד בתל אביב, אני מתרגש, מה ללבוש, האם להתגלח, למה שכחתי להטעין את הבטריות של המצלמה, תפילה, אני צריך להגיע בזמן, איפה לעמוד כדי לראות טוב. אלו היו רק חלק מהדברים שעברו אצלי בראש.

כמובן שאיחרנו.

אני הגעתי בזמן אבל אז היינו צריכים לחכות למישהו ואז לעוד מישהו. ואמרו לנו שזה מתחיל באחד אבל זה התחיל בשתיים עשרה.

הגענו לתל אביב.

אוטובוס פנימי עם נהג לא נחמד בעליל. אפילו הייתי אומר גס רוח, אבל הבנתי אותו זה יום לחוץ הרבה שינויים בתנועה. נוותר לו. אז שילמתי בלי להתווכח למרות שהכרטיס שלי היה טעון. ירדנו במרחק גדול מהמצעד, הרחובות היו חסומים.

זרם של אנשים.

הדבר הראשון ששמתי לב אליו היו דגלי הגאווה, על המון בניינים על פנסי הרחוב. צילמתי. ככול שהתקרבנו למסלול המצעד הלכו לידינו יותר אנשים, גברים שמחזיקים ידיים, אנשים מקושטים מחופשים, אישה בכיסא גלגלים וקרניים בצבעי הרשת. הלכנו ממש מהר כדי להספיק.

עוד יותר אנשים.

הגענו למחסום של המשטרה, ונכנסנו. הדבר הראשון ששמתי לב אליו היו הבלונים הירוקים כנראה של הטרנסג'נדרים. לא הספקתי לראות כיוון שנסחפתי עם הזרם. המוני אנשים מצטלמים מצלמים ,תחפושות, הרבה הרבה היו ללא חולצות.

עשרים וחמש מעלות צלזיוס.

התחלתי לצוד איבדתי את החברים איתם באתי, הרגשתי כמו טיול בדרום אמריקה, לא שהייתי שם, אבל כך שמעתי, נפרדתי מחבר אחד פגשתי אחר. אנשים מהבניינים שפכו מים על הצועדים. אבל הייתי עם מצלמה , אז שמרתי מהם מרחק. מזל ששמתי קרם שיזוף. כל חמישים צעדים עמד מישהו ומכר מים חמישה שקלים לבקבוק, כך שלא היה מחיר נורא. אחד הגדיל לעשות ומכר את המים של ההומואים והלסביות, כדבריו, מעניין אם זה כמו מים קדושים, אבל לא? מהחום הרבה הורידו חולצות, חברים שלי לבשו חולצות, הרבה צועדים  לא לבשו, היה חם מאוד ולח. ואני עם ציצית צמר.

רגע, בואו נתעכב על זה.

כן הרבה מאוד מהצועדים היו ללא חולצה. הרבה מאוד מאוד. המון. רובם המוחלט גם נראו מצוין ללא חולצה. חלקם היה רק עם תחתונים/בגד ים. רובם היו צריכים להתלבש טיפה יותר. עלתה לי השאלה מה נחשב פחות צנוע במצעד אישה בבקיני או גבר עם בגד ים, עוד לא מצאתי תשובה מניחה את הדעת.
בכל מקרה, ראיתי את כל הגברים הללו, לא התלהבתי. כלומר חשבתי לעצמי. זה מה שאמרו מיניות? פריצות? על זה יוצא כל הקצף? סתם נחיל של גברים (גם נשים - אבל פחות התמקדתי בהן) שהולכים ברחובות הם נראו משועממים ומשעממים.
מאוד.

ארגונים:

תוך כדי הליכה, הגעתי לקבוצה של חוש"ן בה אני מתנדב, כבכול שנה הם לבשו חולצות וגופיות בוורוד פוקצה, ותופפו במרץ על דליים. המסלול היה ארוך מידי, כמה כבר אפשר לתופף? אחריהם ראיתי את האוטובוס של קהילה דתית גאה משמיעים בגאון שירים חסידיים, כמה כבר אפשר לשמוע משיח, משיח, משיח? בית דרור, בר נוער, תהלה, גם את הא-מיניים ראיתי צועדים עם השלט "א-מיניים, סקס זה לא הכל בחיים"

זהירות פרובוקציות!

לאחר שלא היה שום דבר פרובוקטיבי לאורך כל הדרך לפתע שמעתי מוזיקה רועשת, אמרתי אוקי... המשאיות, תמיד דיברו על המשאיות, פה נדרס הכלב!
על המשאיות היו דראג קווינס שלא הבנתי איך הן לא מתעלפות מהחום. ולידן היו גברים גם הם בלי חולצה, רוקדים, איכס, הם כל כך הזיעו שזה כבר לא היה הומניטרי. לחשו לי שהם בכלל סטרייטים שמשלמים להם לרקוד ככה. אם מיניות זה לרקוד ככה על משאית לאנשים באמת יש הרבה מה ללמוד.

 הוא אמר לי, מה אתה עושה פה?

אני הלכתי עם מצלמה, ואני מעלה את התמונות שצילמתי לדף הפייסבוק שלי. לא היה נעים לי לצלם אז רוב התמונות יצאו קצת מוזר. תוכלו להתרשם בעצמכם. תוך כדי הליכתי. לצד המצעד בפוזה של צלם, איש אחד אמר לי לפחות תוריד את הכיפה... מיותר לציין שהאיש היה ללא כיסוי ראש, והאישה שלצדו הייתה לבושה בהתאם למצעד. התלבטתי אם לענות לו החלטתי שלא, היום אני מתחרט על זה, אבל אז הייתי לחוץ שאני אפסיד משהו במצעד.

לסיכומו של יום:

אני נגד המצעד. הוא היה ארוך ומשעמם, לא מסודר, ובהחלט לא מצדיק את כל הביקורות נגדו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה :)
ויום מצויין