יום חמישי, 5 ביוני 2014

מדוע לא אצעד במצעד?

אם אתה רוצה להריץ את המצעד יותר מהר, לך בכיוון ההפוך (מיטש הדבורג)


עכשיו שתפשתי את תשומת ליבכם, אנא עזרו לארגון פעמונים, הם עושים דברים נפלאים והם צריכים עזרה.

אני מודה אני לא טוב בלעקוב אחרי אנשים בפייסבוק, לא טוב בסטוקינג. חבר שלי הצליח לגלות עלי שאני גיי דרך העמוד שלי דרך תמונה, מששהו מוזר. חבר אחר שאלתי אותו לגילו ואמרתי לו את גילי, הוא בתגובה אמר כן אני יודע, יש לך פייסבוק.

אבל מידי פעם אני עובר על תמונות של חבר כזה או אחר. הסתכלתי על התמונות של איתן, באחת התמונות הוא עמד במצעד הגאווה עם הקבוצה הדתית מחזיק שלט תמיכה. אמרתי לעצמי, אני לא זוכר שהוא היה דתי פעם.

המשכתי לדפדף בתמונותיו וראיתי אותו צועד עם הא-מיניים, אמרתי לעצמי זה מוזר, כי אני זוכר שהוא כן מחפש זוגיות עם מיניות.

המשכתי לדפדף והגעתי לתמונה שלו נושא את סמל הטרנס-ג'נדרים. אמרתי לעצמי הוא פשוט צועד סידרתי.

החלטתי לא לצעוד במצעד הגאווה, ולא בגלל השם, גאווה. בעבר ניסו לשכנע אותי שהמצעד הוא נורא בגלל השם. אין מה להתגאות. היום אני יודע אין בזה מן האמת ואני ממליץ לקרוא את מאמרו של דוב משהו (כאן) כדי להבין את הטעות.

לא מזמן שמעתי את איתן אומר משהו על מצעד התועבה. כשביקשתי הבהרה, הוא חזר על דבריו. והשתמש במילים חריפות. הוא לא הפריד בין המצעד בתל אביב למצעד בירושלים. ואני הבנתי משהו מאוד בסיסי.

אין לי מושג מה קורה במצעדים, אני מדבר על המצעדים שומע עליהם, אבל הכל מגיע מיד שניה.

לפני הכל, האם אני חושב שהמצעד חשוב, כן מאוד, בלי המצעד לא היינו מקבלים הכרה כדבר קיים בכלל, אפשר לכעוס עליו, להתעצבן, אפילו לקלל, אבל לפחות חייבים להודות שאנחנו קיימים.
אפילו הרב אבינר התקדם בזמן האחרון, ואם פעם הוא אמר שאין כזה דבר משיכה לבני אותו המין, היו הוא כבר אומר שהומוסקסואליות היא חטא. אם זו לא התקדמות, איני יודע התקדמות מה היא.
ולדעתי דברים התקדמו בזכות המצעד.

אפילו בשיחה עם איתן הוא הודה שהמצעד חשוב. אבל הוא מיצג דברים שהוא לא מאמין בהם. הסברתי לו שזו לא סיבה לקרוא למצעד מצעד התועבה. לא נכנסתי לשאלות על מצעדים והפגנות אחרות. שהן לגיטימיות בעיניו למרות שהוא לא מאמין בהם. ושוב איך שהוא להט"ביות מקבלת מקום אחר בעיניי אנשים.

אבל מה שהפריע לי ביותר בשיחה היא השנאה ואולי התיעוב העצמי. אני לא מכיר מצב כזה שאדם נמצא בקבוצת מיעוט, ביקש להיות בה או לא, ויש לו כל כך הרבה אנטי לעצמו ולשכמותו. זה בלבל אותי וגרם לי לחשוב.

בעיקר הבנתי שחסר לי ידע, אני לא יודע מה הולך שם, ולא, תמונות בעיתון זה לא מספיק.

אז החלטתי לא לצעוד במצעד, החלטתי ללכת לצפות אולי להתקדם איתו לכאן או לכאן, להתמקד באזור כזה או אחר. אבל דבר ראשון לראות, לחוות.


וישר תשאלו, אבל אם זה מקום שלילי אני צריך ללכת אליו כדי להיפגע? אז זהו שאני לא מבין איפה פה הפגיעה, אם רציתי לראות גברים בלבוש מינימאלי יכולתי ללכת לחוף הים לדוגמא. אני לא חושב שיהיה שם משהו שאף פעם לא ראיתי. ואם אחרי זה אני אוכל לקבל החלטה יותר מושכלת, אני חושב שזה חשוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה :)
ויום מצויין