יום רביעי, 23 בינואר 2013

רובוטים

אם סטרייטים לא אוהבים הומוסקסואלים, למה הם מיצרים עוד הומוסקסואלים כל הזמן?(עממי(

 אני מאמין שיום אחד הרובוטים ישתלטו על העולם.

אני באמת מאמין בזה.

דבר ראשון זה מה שרואים בכל הסרטים, וזו כבר הוכחה ניצחת.

חוץ מזה, ועכשיו ברצינות, בסרט השני של שר הטבעות (שלא ראיתי) יש סצנה של קרב גדול, וכיוון שיקר מדי להביא כל כך הרבה שחקנים הם  יצרו דמויות ממוחשבות. וכדי שהם לא יעשו כולם את אותו הדבר, נתנו לכל דמות בינה מלאכותית בעלת הגדרות שונות, כמו: יכולת הגנה, יכולת שימוש בחרב, גבורה, מהירות, ועוד. היו כמה דמויות שראו את הקרב מתרחש והחליטו פשוט לברוח על מנת להציל את עצמם. וזה לא שנתנו להם את האופציה הזו.

יוצרי הסצנה החליטו לבטל את התכונות הרעות אצל הדמויות הללו, ואפילו החליטו להשמיד אותן. כי לא מצא חן בעיניהם התוצאות של מעשה ידיהם.

הטכנופוב המפורסם ניל פוסטמן יוצא נגד הקִדמה ונגד הטכנולוגיה. בהרצאה מרתקת הוא מסביר למה צריך להתנגד להתקדמות הטכנולוגית. הוא מסביר את הסכנות, ונותן הגדרות מדויקות מתי מותר להשתמש בטכנולוגיה ומתי אסור.

גם אני חשבתי על הסרטים שראיתי ורשמתי כמה נקודות:

· בסוף הסרט "אני, רובוט", המבוסס על סיפרו של אייזיק אסימוב הנושא את אותו שם, הרובוטים מתאגדים ביחד, ורוצים לחיות ביחד כמעין קבוצה. ההתאגדות הזו מסוכנת ביותר. הרי מי יודע מה עלול לקרות בעולם. הן כשחיברו את המחשבים זה לזה, בעבר בעזרת דיסקטים והיום בעזרת האינטרנט, הומצאו גם הווירוסים, ומחשבים נהרסו ועלות התיקונים הרקיע שחקים. לכן אפילו היום יש אנשים המסרבים להתחבר לאינטרנט.

· אנו כבני אדם לא מסוגלים להבין מה המשמעות לחיות כרובוטים. האם זה מוגדר כחיים? אדם הוא יצור חושב, וזה אחד הדברים המרכזיים המבדילים בינינו לבעלי החיים. גם למחשבים יש מחשבה. אולי סגנון מחשבה שונה, אבל יש מחשבה. ולפעמים יותר מוצלחת משל אנשים רגילים. כהכנה לטור זה ניהלתי שיחה עם CLEVERBOT, זהו אתר עם בינה מלאכותית. הוא אמר לי שהוא עוד מעט עובר דירה לסטנפורט והוא לא מפחד מהמוות. השיחה הייתה משעשעת והוא אפילו סיפר בדיחה. זה הזכיר לי שהמציאו רובוט סטנדפיסט ואפילו ראיתי הופעה שלו. האם הוא לא מצחיק רק מפני שהוא רובוט? האם לא יתנו לו להופיע רק בגלל שהוא שונה?

· עובדה היא שהיום יש המון רובוטים ומחשבים בעולם, ואיש לא יודע את המספר המדויק. הם נמצאים בכל מקום: בעסקים, בתעשייה, בספורט ובקולנוע. קשה לחשוב מה היינו עושים בלי המחשבים הללו, ורוב הזמן אנו אפילו לא מודעים לחשיבות הרובוטים בחיינו. הרובוטים נמצאים שם נראים לא נראים, אולי אפילו מסתירים את עצמם, כמו בסרט "גברים בשחור".


עכשיו, אחרי שראיתי מה כתבתי, שמתי לב שהנושא הוא בכלל לא רובוטים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה :)
ויום מצויין